wtorek, 30 sierpnia 2016

(64) Harry Potter i kamień filozoficzny, J.K. Rowling

"Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia."


Tytuł oryginału: Harry Potter and the Philosopher's stone
Cykl: Harry Potter (tom 1)
WydawnictwoMedia Rodzina
Data wydania: 20 lipca 2016 (z nową okładką)
Liczba stron: 328
Literatura młodzieżowa

(...) ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze.- J.K. Rowling
Była to moja pierwsza przygoda z Harrym. Jakoś nigdy nie byłam zainteresowana tą serią, a nawet (co muszę przyznać ze wstydem) uważałam jej przeczytanie za bezsensowną stratę czasu.
Od czasu kiedy założyłam na instagramie książkowe konto (klik) i zaczęłam obserwować innych książkoholików, nabrałam przekonania, że to nie jest chyba aż taka strata czasu, za jaką ją uważałam.
No i postanowiłam, że dam temu szansę. I ogromnie, naprawdę ogromnie się z tego cieszę!

Po 1: Okładka jest prześliczna, co możemy zawdzięczać rysownikowi Jonny'emu Doddle.
Po 2: Czcionka (coś o czym zawsze wspominam, wybaczcie :D )jest dość duża, dzięki czemu połknęłam tą książkę w 2 dni.
Po 3: Sama historia jest no cóż, niezwykła. Harry, który jest sierotą i trafia do domu wujostwa, które go nie cierpi. Same fragmenty z udziałem tych starych zgredów (inaczej ich nazwać nie potrafię) irytowały mnie strasznie, ale to tylko ze względu na ich stosunek do chłopca. No proszę! Przecież to taki świetny dzieciak!
Chłopak starał się im nie wchodzić w drogę, a i tak często mu się obrywało. Najmilszymi momentami były zdecydowanie poznanie Hagrida (no taki kochany dziadek!) i Rona.
Rety, nigdy nie przypuszczałam, że to napiszę, ale Harry Potter naprawdę mi się spodobał i nie mogę się doczekać przeczytania kolejnej części.
Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet jak odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić.- J.K. Rowling 
Podsumowanie: Jest to książka dla każdego i w każdym wieku. Nawet jeśli nie masz chęci tego czytać, to i tak spróbuj. Może się przekonasz- tak samo jak ja?

"Harry Potter i kamień filozoficzny" otrzymuje ode mnie ocenę 5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz