niedziela, 11 lutego 2018

(213) [PRZEDPREMIEROWO] Ocalałe, Riley Sager

Niedawno miałam okazję przeczytać (podobno) najlepszy thriller w tym roku. Czy to prawda?

Tytuł oryginału: Final Girls
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 14.02.2018
Liczba stron: 432
Thriller

Quincy wiedzie spokojnie życie u boku swojego ukochanego i robi to co kocha- dzieli się swoimi cukierniczymi dokonaniami z całym światem. Jej spokój psuje moment, gdy dowiaduje się o śmierci jednej z Ocalałych. Ze względu na ich wspólną przeszłość (która jest swoją drogą tragiczna), strata jest dla Quincy jeszcze bardziej bolesna. Aż w końcu pojawia się ostatnia z Ocalałych...

Zaczynając czytanie, myślałam, że książka ta kompletnie mnie e zaskoczy i po pewnym czasie zacznie mnie zwyczajnie nudzić.

Postać Quincy jest postacią dosyć specyficzną, coś jak "50 twarzy Quincy". Bohaterka ta z wierzchu sprawia wrażenie idealnej pani domu, ale w środku kryje się prawdziwie mroczna i zdolna do wszystkiego wojowniczka.

Zresztą wszystkie ocalałe kobiety to prawdziwe wojowniczki, skoro udało im się przeżyć atak szaleńca.

Wszystko co tu się dzieje jest co najmniej przerażające. Nie myślałam, że to wszystko aż tak mną wstrząśnie. A jednak za sprawą umiejętności literackich Riley Sager się to udało.
Miałam pewne podejrzenia co do kilku bohaterów, ale tajemnica, którą czytelnik odkrywa na końcu, to prawdziwe szaleństwo. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że ta osoba może być zdolna do czegoś takiego. Oczywiście, jak już doszłam do końca książki, przez kolejne kilka minut siedziałam z otwartą buzią próbowałam jeszcze raz to wszystko sobie ułożyć.
Teraz mija kilkanaście godzin od kiedy skończyłam czyta i dalej pozostaję pod ogromnym wrażeniem. Jest to zdecydowanie jeden z najlepszych thrillerów jakie w życiu czytałam.

Polecam gorąco i macie moje słowo, że nie pożałujecie. Jest to taka książka, którą się czyta i czyta, nie mogąc się od niej oderwać.


Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu Otwartemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz