sobota, 3 lutego 2018

(212) Pierworodna, Tosca Lee

Od czasu, kiedy przeczytałam Potomków minęło dużo czasu, ale nareszcie udało mi się sięgnąć po drugi tom, czyli po Pierworodną. Czy jestem zadowolona? O tym dowiecie się już za chwilę.


Tytuł oryginału: Firstborn
Cykl: Piętno Krwawej Królowej (tom 2)
Wydawnictwo: IUVI
Data wydania: 26.04.2017
Liczba stron: 360
Fantastyka 

Audra nagle odzyskuje utracone wspomnienia, które mówią jej dlaczego tak właściwie chciała pozbyć się przeszłości- aby uratować swoją córeczkę. Wie również, że Dziedzice ją ścigają i nie pozwolą jej żyć. Musi więc znaleźć i pokonać swojego największego wroga- Historyka, ponieważ jest to jedyna szansa na zakończenie trwającej od wieków wojny między Potomkami, a Dziedzicami.

Od pierwszej strony zostajemy niemal zaatakowani akcją. Czy to dobrze? Według mnie: tak. Akcja, która rozpoczyna się już od początku, zaczyna po jakimś czasie powoli się uspokajać, aby następnie wprowadzić czytelnika w takie rozleniwienie i sprawia po czasie, że zaczyna się on nudzić, ale... Nagle akcja zaczyna rozkręcać się na nowo i nie ma tutaj czasu na nudę.

Podczas lektury tej książki nie wiedziałam nawet, kiedy mijają mi następne godziny. To było tak, jakbym otwierając swój egzemplarz od razu wchodziła do świata Audry, zostawiając za sobą wszystkie troski, głównie związane ze szkołą.

Od razu przechodząc do zakończenia: było ono.. po prostu WOW. Długo zbierałam szczękę z podłogi po przeczytaniu kilku ostatnich zdań. Kompletnie nie spodziewałam się takiego zakończenia i muszę przyznać, że dostałam nim trochę, brzydko mówiąc, na twarz.
Tosca Lee totalnie wybiła mnie tym z rytmu, pozostawiając z głową pełną pytań: co? jak? dlaczego? kiedy? To było tak, jakby tak naprawdę wszystkie te wydarzenia były tylko drogą prowadzącą jednocześnie wszędzie i nigdzie.

Czy mi się podobało? To mało powiedziane. Druga część jest naprawdę czymś genialnym i nadal mam lekki niedosyt po jej skończeniu. Pozycja ta, właściwie obie części, są naprawdę dobrze napisane, a ja w dalszym ciągu pozostaję pod urokiem umiejętności pisarskich autorki.

Jeśli poszukujecie czegoś, co Was wciągnie od pierwszej strony i sprawi, że przez większość książki będziecie zadawać sobie pytanie "co tu się do cholery dzieje?"- to jest to książka wprost idealna dla Was.


Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawcnitwu IUVI.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz